Sinds een recente update aan de Chrome- en Edge-browsers werkt de Wacom-handtekeningtablet niet langer.
Volg de stappen in dit artikel om het probleem op te lossen.
NB: log in als Administrator op de computer.
- Open het programma Kladblok
- Zet de volgende tekst in het bestand:
Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Google\Chrome] "InsecurePrivateNetworkRequestsAllowed"=dword:00000001 [HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Policies\Google\Chrome] "InsecurePrivateNetworkRequestsAllowed"=dword:00000001 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Edge] "InsecurePrivateNetworkRequestsAllowed"=dword:00000001 [HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Edge] "InsecurePrivateNetworkRequestsAllowed"=dword:00000001
- Sla het bestand op als 'FixWacom.reg'. Zorg ervoor dat het bestandstype niet op 'Tekstbestand (*.txt)' staat.
- Dubbelklik op het bestand.
- Indien de melding verschijnt dat het importeren niet gelukt is, dan zullen de sleutels handmatig ingevoerd moeten worden.
- Ga in Edge naar het adres "edge://flags" en in Chrome naar "chrome://flags"
- Zoek op 'Block insecure private network requests' en zet deze op de waarde 'Disabled'/'Uitgeschakeld'
- Sluit de browser helemaal af en start opnieuw.
- Test of de tablet werkt.
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.