Wil je werken in met systeem van Bouwpas, dan zul je altijd moeten inloggen. Soms gaat het inloggen wel eens mis: een tikfout zit in een klein hoekje. Ook zijn er andere oorzaken mogelijk, waardoor het inloggen niet lukt. In dit artikel vind je alle foutmeldingen en wat je kunt doen om het inlogprobleem op te lossen.
De foutmeldingen in dit artikel gaan over inloggen op https://portal.bouwpas.nl/
Deze foutmeldingen gelden dus niet voor Mijn Bouwpas of als je inlogt met een toegangslink.
De foutmeldingen
- Inloggen mislukt, onjuiste inloggegevens gebruikt
- Inloggen mislukt, de zescijferige authenticatiecode is onjuist
- Inloggen mislukt, je account is niet meer actief
- Automatisch uitgelogd, je was ingelogd met een ander IP-adres, je bent daar automatisch uitgelogd
- Automatisch uitgelogd, je sessie is verlopen
- Account tijdelijk geblokkeerd
Inloggen mislukt, onjuiste inloggegevens gebruikt
Je krijgt deze melding als er een tikfout zit in je gebruikersnaam, wachtwoord, of allebei.
Corrigeer eventuele fouten en probeer het opnieuw.
⚡️ Let op: heb je onlangs je wachtwoord veranderd? Dan is het mogelijk dat je browser nog steeds je oude wachtwoord invult.
Hoewel het wel lekker makkelijk is, kun je beter niet je browser automatisch jouw wachtwoorden laten invullen. Dit is onveilig omdat een ander die achter jouw computer gaat zitten, bij zeer gevoelige gegevens kan, zonder een wachtwoord van jou te hoeven weten.
Je kunt deze functie uitschakelen, hieronder vind je hoe je dit doet in jouw browser:
- Chrome: automatisch invullen van wachtwoorden uitzetten
- Edge: automatisch invullen van wachtwoorden uitzetten
- Firefox: automatisch invullen van wachtwoorden uitzetten
Inloggen mislukt, de zescijferige authenticatiecode is onjuist
Je maakt gebruik van tweefactorauthenticatie, dus je logt in met een extra authenticatiecode op je mobiele telefoon. Bij het invullen van die code heb je een tikfout gemaakt, of je was niet snel genoeg - de code op je telefoon verandert namelijk elke 30 seconden. Probeer het nog een keer.
Heb je een nieuwe telefoon, en ben je dus je authenticatiecode kwijt? ➡️ Lees dan hier verder.
Inloggen mislukt, uw account is niet meer actief
Je account is niet meer actief en je kan dus niet meer inloggen. Meestal gebeurt dit omdat je te lang niet hebt ingelogd: uit veiligheidsoverwegingen blokkeren we accounts die drie maanden niet zijn gebruikt.
Neem contact op met je werkmaatschappijbeheerder of de Servicedesk om je account weer te laten activeren.
Automatisch uitgelogd, je logde in op een ander apparaat, je bent uitgelogd op het apparaat waar je als eerst ingelogd was
Je kan in Bouwpas maar op één apparaat tegelijk inloggen, in verband met de veiligheid. Als je inlogt op je pc en daarna inlogt op je iPad, zul je merken dat het systeem je automatisch uitlogt op de pc.
Het systeem herkent je ook als een 'ander apparaat' als je van netwerk verwisselt. Een voorbeeld: als je ingelogd bent op je laptop, en je schakelt van de WiFi naar de hotspot van je mobiele telefoon. De Bouwpas ziet dat als een nieuwe sessie en logt je daarom op alle apparaten uit.
Automatisch uitgelogd, uw sessie is verlopen
Het systeem kan je uit veiligheidsoverwegingen automatisch uitloggen. Je krijgt deze melding als één van deze dingen gebeurt, terwijl je ingelogd bent:
- Je hebt twee uur lang niets gedaan in het systeem;
- Je bent in totaal negen uur ingelogd geweest in je huidige sessie.
Je kunt gewoon opnieuw inloggen om verder te gaan.
Account tijdelijk geblokkeerd
Je hebt te veel inlogpogingen gedaan in korte tijd. Hoe lang je moet wachten is afhankelijk van hoeveel foutieve pogingen je hebt gedaan, met een minimum van vijf minuten.
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.