Als organisatiebeheerder ben je verantwoordelijk voor het toevoegen en deactiveren van accounts. Wees hier zorgvuldig mee, omdat deze gegevens toegang geven tot gevoelige informatie en worden gebruikt voor het inloggen in het systeem.
Bouwpas deactiveert automatisch accounts als deze langer dan 3 maanden niet zijn gebruikt. Gebruik bijvoorbeeld alleen e-mailadressen en juiste mobiele nummers van jouw organisatie.
1. Ga naar het home scherm via het Bouwpas logo linksboven in je scherm:
2. Klik op de knop
Zie bijlage Rechtengroep hieronder voor overzicht van de diverse rollen en rechten.
Het volgende scherm verschijnt:
3. Vul de gegevens voor een nieuwe gebruiker in.
Het is mogelijk om als Beheerder nog een Beheerder aan te maken. Alle beheerders dienen met een tweefactor authenticatie app in te loggen bij Bouwpas. Beheerders kunnen afdwingen dat andere rechtengroepen zich ook met een tweefactor authenticatie app dienen aan te melden. Doe dit via het organisatiescherm en kies vervolgens Beveiliging. Aan de rechterkant staan de Rechtengroepen. Door een rechtengroep op verplicht te zetten moeten alle accounts met deze rechtengroep verplicht inloggen met 2FA. Communiceer vooraf waarom en hoe personen dit moeten doen:
4. Controleer de gegevens en vul deze zo nodig aan - sommige gegevens zijn verplicht.
5. Klik op de knop om de gegevens op te slaan
De nieuwe gebruiker ontvangt een mail met de te volgen stappen om het account te activeren. Het account is dan wel actief, maar je als organisatiebeheerder moet deze persoon nog wel toe voegen aan een project.
Raadpleeg hiervoor het artikel: Hoe voeg ik een projectlid toe?
Indien verplicht moet deze persoon inloggen met tweefactor-authenticatie. Hiervoor is een smartphone vereist, omdat de app Google Authenticator of Microsoft Authenticator geïnstalleerd moet worden.
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.