ℹ️ Meer weten over de spoedinschrijving-functionaliteit? Lees hier de achtergrond.
Hier lees je hoe je de spoedinschrijving het beste gebruikt op je project. Je kunt de inschrijving zelf doen als uitvoerder, maar de inschrijving ook door de arbeidskracht zelf laten doen. We nemen je mee met een stappenplan.
Inhoud
- Spoedinschrijving via de Bouwpas app
- Spoedinschrijving via Bouwpas Portal
- Einde van de spoedinschrijving
Spoedinschrijving via de Bouwpas app
ℹ️ Je kunt deze stappen volgen als je de Bouwpas app hebt geïnstalleerd en ingelogd bent als uitvoerder/portier (met de rechtengroep "Bouwplaats").
- Open de Bouwpas app op je telefoon
- Schakel indien nodig naar de modus Controleren (via de 3 streepjes links bovenin)
3. Kies je project
Het scherm ziet er zo uit:
4. Tik op de knop Spoedinschrijving
Staat deze knop niet in je beeld dan is deze optie niet beschikbaar. Vraag aan de Organisatiebeheerder of hij deze wil aanzetten. Het scherm ziet er zo uit:
Je krijgt een scherm met drie opties om een spoedinschrijving te starten.
De QR-code
Is de arbeidskracht digitaal vaardig? Dan is dit waarschijnlijk een goede optie.
- Vraag de arbeidskracht om zijn telefoon te pakken en de camera te openen
- Vraag de arbeidskracht om de QR-code te scannen (via het projecten scherm)
3. De browser van de arbeidskracht opent op het spoedinschrijvingsformulier
Als je zeker wil weten dat de arbeidskracht de spoedinschrijving afrondt is het misschien nuttig om er even bij te blijven staan terwijl de arbeidskracht het formulier invult.
Stuur via e-mail
Is het niet noodzakelijk dat de arbeidskracht zich ter plekke inschrijft, en is een later moment ook in orde? Dan kan je ervoor kiezen de link naar het spoedinschrijvingsformulier naar de arbeidskracht te mailen.
- Tik op de knop Formulier e-mailen
- Je verlaat de Bouwpas app en je e-mailapp opent, met in het bericht de link
- Vul het e-mailadres van de ontvanger in
- Vul eventueel nog wat extra informatie in in het e-mailbericht als je dat nodig vindt
- Druk op Verzenden
Formulier zelf invullen
Bij deze optie opent het formulier op jouw telefoon. Nadeel van deze optie is dat het je de meeste tijd kost (je moet immers alles zelf invullen), maar het voordeel is dat je wel zeker weet dat de spoedinschrijving daadwerkelijk wordt gedaan.
Spoedinschrijving via Bouwpas Portal
ℹ️ Je kunt deze stappen volgen als je een Bouwpas organisatie-account hebt en ingelogd bent als uitvoerder/portier (met de rechtengroep "Bouwplaats").
- Open Bouwpas
- Klik bovenin op Bouwplaats
- Kies je project
- Klik op Spoedinschrijvingen
Staat deze knop niet in je beeld dan is deze optie niet beschikbaar. Vraag aan de Organisatiebeheerder of hij deze wil aanzetten.
Er verschijnt een nieuw scherm. Hier heb je twee manieren om een spoedinschrijving te starten.
Er is een korten uitleg/procesbeschrijving zichtbaar. Deze kunt u sluiten via de X.
Formulier zelf invullen
Klik op Spoedinschrijving starten als je de spoedinschrijving ter plekke zelf wilt uitvoeren. Nadeel van deze optie is dat het je de meeste tijd kost (je moet immers alles zelf invullen), maar het voordeel is dat je wel zeker weet dat de spoedinschrijving daadwerkelijk wordt gedaan.
QR-code aan de muur
Klik op Toon/Print QR code en je krijgt de QR-code voor spoedinschrijvingen op jouw project te zien.
Klik op de knop Printen om de QR-code af te drukken. Dan kan je 'm ergens aan de muur van de keet hangen zodat iedereen zich zelfstandig kan spoedinschrijven indien nodig.
Einde van de spoedinschrijving
Als de spoedinschrijving is voltooid, dan heb je een registratie van de arbeidskracht. Daarna is het de bedoeling dat jij of een collega van de Organisatie de spoedinschrijvingen verwerkt, zodat je project voldoet aan de wet- en regelgeving.
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.