LET OP: DEZE INSTRUCTIE IS ALLEEN BEDOELD ALS DE WACOM-TABLET NA INSTALLATIE VAN DE DRIVERS NIET WERKT. ZONDER AANPASSING AAN DE ZIJDE VAN Bouwpas DOOR DE Servicedesk HEEFT DEZE AANPASSING GEEN NUT!
Wil je de handtekeningtablet gebruiken maar werkt deze niet meteen? Het kan zo zijn dat er bepaalde programma's draaien op je laptop waardoor je Wacom-tablet niet kan communiceren met ons. Bij organisaties waar gewerkt wordt met apparaten die door een ICT-afdeling worden geleverd, kan het zijn dat de Wacom-handtekeningtablets niet standaard uit de doos werken.
Je kan de driver wel gewoon installeren. Deze vind je onder het i-tje in de Bouwpas Portal, bij "Diagnostische info" en dan de pagina "Drivers" in de zijbalk. Dit is een vereiste voordat je verder gaat.
💡 Krijg je de melding dat je geen rechten hebt om software te installeren? Er kan software draaien op je laptop die je moet ontgrendelen om verder te mogen gaan. Dit heet bijvoorbeeld een "Privileged Access Manager". Vraag je ICT-afdeling om instructies hoe je dit doet.
Heb je de driver kunnen installeren? Dan kun je nu verder gaan met onderstaande instructies.
- Download het volgende bestandje: https://portal.bouwpas.nl/docs/WacomServicePort.zip
- Open het bestand na het downloaden. Dit is een ingepakt ZIP-bestand, deze dien je eerst uit te pakken.
- Druk op "Alles uitpakken..." in de menubalk in het venster dat verschijnt.
- Een nieuw venster opent met de uitgepakt inhoud van het ZIP-bestand.
- Dubbelklik op het "WacomServicePort.reg" bestand dat in beeld is gekomen.
- Druk in het venster wat verschijnt op 'ja':
- Klik daarna nogmaals op 'ja':
- De wijziging is daarna doorgevoerd.
- Herstart je PC.
- ❗Als allerlaatste stap dien je aan de Servicedesk door te geven dat je de stappen in dit artikel hebt gevolgd. Geef daarbij door voor welk project je werkt. ❗
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.