Het kan voorkomen dat je een foutmelding krijgt als je een pas wil printen, of dat de pas die uit de printer komt er niet uit ziet zoals je verwacht. In dit artikel bespreken we de meestvoorkomende oorzaken en de bijbehorende oplossingen.
Inhoud
- De printer pakt geen pas of pakt meerdere passen tegelijk
- COMMAND ERROR op het display
- OUT OF RIBBON op het display
- Strepen op de geprinte passen
- Er zijn meerdere printwachtrijen
De printer pakt geen pas of pakt meerdere passen tegelijk
Oorzaak
De printer staat niet ingesteld op de juiste pasdikte.
Oplossing
Je gebruikt met De Bouwpas vrijwel altijd standaard ‘creditcard’-formaat passen. Daarvoor moet de adjuster (zie afbeelding) worden ingesteld op 30.
COMMAND ERROR op het display
Oorzaak
De printer is aangesloten op een USB 3.0 poort
Oplossing
Sluit de printer aan op een USB 2.0 poort. Zet de printer uit en weer aan. Leeg eventueel de printwachtrij.
Oorzaak
De printer-spooler staat verkeerd ingesteld.
Oplossing
Controleer of de spooler-instelling juist is:
- Ga naar de printerinstellingen:
- Windows+R
- Typ ‘control printers’, gevolgd door Enter
- Kies de juiste printer, doe daarop rechtermuisklik, kies voor Eigenschappen van printer/Printer properties
- Print een testpas. Klik op Testpagina afdrukken/Print Test Page
- Ga naar tabblad Geavanceerd/Advanced
- Zorg dat bovenstaande instellingen zo staan als op de afbeelding
- Klik OK
OUT OF RIBBON op het display
Oorzaak
Het printlint is op.
Oplossing
Vervang het printlint. Zie daarvoor de handleiding van de printer, of kijk deze video:
Strepen op de geprinte passen
Oorzaak
De binnenkant van de printer is vuil.
Oplossing
Maak de printer schoon met een officiële cleaning kit. Zie daarvoor de handleiding van de printer, of kijk deze video:
Oorzaak
De printkop is beschadigd.
Oplossing
De printer is beschadigd en dat kunt u zelf niet herstellen. Neem contact op met de leverancier van de printer om te bespreken wat de mogelijkheden zijn.
Er zijn meerdere printwachtrijen
Oorzaak
De driver is meerdere keren geïnstalleerd en er zijn meerdere printers (Zebra, Zebra kopie 1, kopie 2, etc.)
Oplossing
- Koppel de printer los van de computer
- Windows+R
- Typ: ‘control printers’, gevolgd door Enter
- Verwijder de geïnstalleerde printers (rechtermuisknop, Verwijderen)
- Installeer de printersoftware opnieuw
- Sluit de printer opnieuw aan op de computer
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.